Tuesday, November 3, 2009

H.E.P

Cerita 1

Hanafi pelajar jurusan seni bina.Oleh kerana waktu itu beliau masih belum memiliki motor,maka dipinjamnya motor seorang kawan.

Pusat pengajiannya terletak paling hujung di Universiti Super Malaysia.Maka dengan semangat menyiapkan projeknya,Hanafi pun bergeraklah pada waktu tengah malam.Sifat manusia nokturnal bagi pelajar pusat pengajian Housing,Building and Planning(HBP=HANTU BALIK PAGI).

Sedang melalui kawasan berhampiran VC ROCK(ni kawasan bongkah batu yang paling popular di Universiti Super Malaysia),motor ditunggangnya menjadi seakan hampir berhenti.Seperti masukan minyak dalam karburetor bermasalah.Semput.

Hanafi menyumpah-nyumpah kerana mengaitkan kawannya sengaja meminjamkan motor dengan harapan beliau akan mengisi minyak.

Dalam keadaan begitu,Hanafi memandu dengan agak perlahan.ZUUUUPPPPPPPPP!!!!!

Kelibat berwarna putih melintas dihadapannya.Tergamam sebentar Hanafi.Matanya tidak salah melihat.Keadaan yang gelap pasti memudahkan warna yang lebih terang kelihatan ditempat yang sama.

Hanafi bagaimanapun selamat sampai di pusat pengajiannya.

Cerita ke 2.

Pada suatu malam,Timbalan Naib Canselor(TNC) Jalaludin terpaksa stayback oleh kerana ada event di Universiti Super Malaysia.Beliau kemudian tergerak memanggil pemandunya yang sedang menunggu dalam kereta di tempat letak kereta.

Sebaik melangkah keluar pintu,dapat dilihat kawasan tempat letak kereta.Kejauhan dilihat keretanya dan juga pemandunya diluar kereta menghisap rokok.TNC Jalaludin tiba-tiba terkejut.

Dipanggilnya pemandunya yang berada didalam kereta masuk ke pejabatnya on the spot.Melalui panggilan hanset.

Sebaik pemandunya memasuki ruang pejabat dan bertemu TNC Jalaludin,dia bertanya jika TNC Jalaludin memerlukan sesuatu.

Dengan agak tegang,TNC Jalaludin menyatakan tujuannya memanggil pemandu beliau itu memasuki pejabat.

Rupa-rupanya pada waktu TNC melihat ke kawasan tempat letak kereta,beliau tidak saja melihat keretanya dan pemandunya.

Tetapi juga melihat sesosok wanita berpakaian putih terapung diatas keretanya merenung pemandu tersebut.Hairan juga kerana pemandunya tidak pula ternampak apa-apa.Bagaimanapun tiada apa-apa yang terjadi.Syukurlah.

No comments:

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA