Monday, January 11, 2010

Isu bakar gereja.....Black Metal ke apa kau ni?

Aku pun nak bercakap sikit tentang isu ni.Ye la.Aku pun rasa tak nak percaya je kes macam ni boleh jadi.Tapi kalau fikirkan siapa sebenarnya yang mulakan punca sampai jadi isu macam gini?Pihak Kristian.Hangpa tak cukup ka dengan 3 tuhan,nak bolot lagi nama ALLAH?Dah berapa tahun pihak Kristian ni cuba untuk dapatkan kebenaran?

Yang kerajaan pun satu,pi bagi kebenaran depa guna buat apa?walaupun dok main tarik tali kata hal ni boleh dibawa berbincang cara baik.Haaa.Dah jadi macam ni apa nak kata?Cara baik gitu hasilnya?

Sekarang aku sebagai rakyat memang rasa panas hati tentang isu macam ni bila ada surau yang jadi sasaran pihak yang menangguk di air keruh ni.Tapi bila aku belek suratkhabar,apasal banyak dedahkan tentang kebakaran gereja tu je?siap bagi peruntukkan lagi tu.Yang pasal surau kena pecah dan kena kencing tu tak banyak mana pun liputannya?

Sekarang ni semua orang kena berjaga-jaga.Aku tak minta Malaysia huru hara pasal benda-benda gini,tapi kita kena hati-hati sekarang.Sediakan payung sebelum hujan,tapi kalau hujan petir kau nak juga harap pada payung?

Kalau 13 Mei boleh jadi dulu,kenapa tak boleh jadi lagi sekarang?Fikirlah sendiri.

Berpijak dibumi yang nyata.Islam agama rasmi dalam Perlembagaan.Bila Islam terancam,kedaulatan negara terancam.Tapi siapa yang berani betul-betul bangkitkan hal ni?

Aku cuma risau satu je.Kalau memang ada pihak ketiga yang sentiasa standby je untuk huru harakan negara.Hangpa nak kata apa?Dok diam je?

Last but not least.Orang Melayu akan bersatu cuma bila Islam dan hak Melayu dipertikai.Kepada yang berkenaan hati-hati.


MFTAQIYUDDIN

No comments:

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA