Saturday, April 30, 2011

1-Pensyarah saya Dr Haji QS Ilias Said, pernah pesan, untuk apa-apa hajat atau cita-cita, tulislah apa yang dimahukan itu, Insya Allah jadi. Pensyarah itu membuktikan dirinya sendiri sebagai bukti-jutawan, tiap-tiap tahun ke Mekah buat Haji, bina masjid di tebing Sungai Mekong, dan lain-lain. Pensyarah ini seorang Al Hafiz, satu karekter saya nyatakan disini untuk membunuh rasa negatif sesiapa yang membaca tampalan ini. Lagipun susah sangat ke untuk menulis apa yang dimahukan diri sendiri?

2-Maka disini saya taipkan apa-apa yang saya mahu:

a-Mati syahid atau Husnul Khatimah
b-Kebebasan kewangan
c-Jodoh yang baik dan keturunan yang soleh dan tidak cacat cela
d-Dipanjangkan umur Mak Ayah dan dijauhkan malapetaka dan penyakit
c-Diberi maqam yang tinggi untuk Rasulullah saw
d-Diampuni segala dosa arwah Atuk
e-Saya dijadikan seorang yang disegani, disayangi, dicintai segala makhluk
f-Diberi kesabaran, keyakinan dan kemahiran bercakap
g-Diberikan lidah yang fasih dan ditajamkan minda
h-Diampunkan segala dosa dan dimasukkan ke syurga bersama keluarga, orang tersayang, saudara mara dan kawan-kawan
i-Dibantu menyambung PHD dan memperoleh biasiswa
j-Dijauhkan segala keaiban fitnah syirik munafik dan orang serta perkara negatif

3-Selagi bernama manusia akan selalu berkeluh kesah, rasanya setakat ini saja dulu. Anda macam mana?

No comments:

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA