Saturday, April 30, 2011

Matinya

1-Kalau diberi peluang aku mahu sentiasa dekat dengan dia.

2-Apa yang mahu dimakannya, apa yang mahu diminumnya semua aku sediakan. Insya Allah, walau aku tahu aku bukan jenis berduit sangat. Untuk dia, tak apalah.

3-Selalu ada dekat dengan dia, berborak, bergurau, berjalan ke sana sini. Damping dia dengan penuh kegembiraan. Buat dia tersenyum selalu. Sokong apa saja yang dia buat untuk kebaikan diri dia. Korban apa yang termampu untuk dia.

4-Kalaulah aku tahu dia akan pergi tak berapa lama lagi.

5-Dia adalah orang-orang yang kita sayang, kenal, pernah bekerjasama, berperasaan cinta dan mungkin orang yang kita mahu sentiasa dekat. Boleh jadi Ayah, Emak, Atuk, Nenek, Adik beradik, kawan, kekasih, teman sekerja, kawan sekuliah,kawan sekampung.

6-Bila mereka telah pergi, selain doa dan belangsungkawa, tiada apa lagi kita termampu bagi membantu.

7-Hargai apa yang kita ada sekarang. Bukan sesuatu yang tak jelas dimasa depan.

No comments:

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA