Thursday, February 9, 2012

Ego

1-Dulu waktu saya bersekolah tadika pada awal 90 an, saya perhatikan memang berlaku terang terangan pengasingan dan layanan berbeza mengikut tahap favoritism cikgu. Kriteria favoritism itu adalah kecerdasan murid murid. Dan sebagai klise saya adalah yang melawan hukum begitu. Sekaligus mengikut hukum tidak bertulis, saya dicop- lembap.

2-Kerana lebih ramai yang mengikut sistem (yang dibentuk manusia) berbanding menggunakan pemikiran ke arah luar kotak (waktu itu rasanya tidak ada yang berfikir diluar kotak....), saya dan kawan kawan yang lembap dikumpulkan dalam kelas yang tercorot di permulaan sekolah rendah.

3-Persetan itu semua, ada kawan kawan sekelas saya yang sekarang menjadi jurutera, doktor, sambung belajar dan pelbagai lagi.

4-Jadi egonya disini ialah God is great!!!!!!

No comments:

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA