Monday, November 16, 2009

Sambungan

Masuk ke sekolah rendah darjah 1.....aku tak reti lagi membaca.Sampailah satu malam tu,Mak aku paksa aku belajar membaca.Memang betul-betul paksa,sampai aku rasa Mak aku tu bukan Mak aku.Dimarahnya aku,dipaksanya aku kenal huruf on the spot!!!Dan hafal.

Esok pagi pergi sekolah aku dah terer membaca.

Sumpah Demi Allah benda ni jadi pada aku.Kuasa paksaan ni membentuk pemikiran aku sekarang.Aku tak mahu ikut apa orang lain buat,aku buat ikut cara aku.Tapi realiti kehidupan ni sadis.HOIIIIII!!!!!!!!

Masuk darjah 2....aku dah kenal dunia.Minat pada seorang gadis kecil comel molek berambut pendek.Tapi tu cerita lain.Aku masih dalam kelas hijau aka paling hujung sekali darjah kecerdasannya.Tapi jujur aku cakap aku gembira dengan kawan-kawan aku ni.Mereka memang betul-betul jujur.Sejujur-jujurnya.Even aku kat universiti pun suasana macam tu dah tak terasa,sangat.Tapi inikan hidup ye tak?

Masuk darjah 3,okey.Best.Kelas hijau lagi.Terima kasih kat Cikgu Norlindawati.Terima kasih cikgu.

Darjah 4,aku dan beberapa orang lagi dari kelas hijau naik kekelas Merah!!!!!Kelas paling pandai dan paling hipokrit suasananya.Fu+++++ck.Tapi kat sinilah aku dengan beberapa kawan aku berkolaborasi melukis komik.Entrepreneur.Manalah seorang member aku ni Faizal bin Salleh.Muka macam orang Eropah pekat.Akak dia cun wooooooo...

Darjah 5,kelas Merah,pencapaian penggal aku mesti dihujung-hujung.Memang bosan gila.Nasiblah segala kebosanan aku salurkan pada minat aku-melukis,melukis,melukis,melukis

Darjah 6,hasil politik pihak sekolah,aku ditukarkan ke kelas second pandai-Biru.Kat sini aku nak ucapkan terima kasih pada seorang cikgu bangsa India,Cikgu Wasanta Prasad.Mother teacher figure.Dia tak habis-habis paksa aku belajar,dan dia kata terus terang pada aku yang dia yakin aku akan dapat 5A dalam UPSR...Betul aku dapat 5A.Terima kasih cikgu.Cikgu-cikgu lain pun okay,tapi aku tak suka Cikgu-cikgu yang mengajar di kelas 6merah....bias.......tapi menumpang kejayaan pulak bila aku dapat 5A?F+++++uc++++kkkk.Hahahahaha.Rekod 40 orang dapat 5A waktu tu.2orang daripada kelas Biru...aku la tu salah seorang.

Masuk sekolah menengah.Sesi petang.Boring...tapi kawan-kawan aku dari sekolah rendah ada lagi,satu kelas.Oklah.

Seorang gadis manis berkulit putih.....Kenangan,kenangan,kenangan

No comments:

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA