Saturday, June 30, 2012

Universiti Thrash Metal, Skudai















p/s-Bengkel siap tesis cepat bersama Dr Selebriti DR OT. Sekali tengok rupa DR OT agakan rupa akhir 30 an memasuki awal 40 an.Rupanya hampir 50 an.

Friday, June 29, 2012

Kisah seram Bapakku

1-Radio internet di Facebook. Bapakku FM. Buat peminat cerita seram, seperti saya, boleh tuning kan diri anda pada jam 12 tengah malam di FB Bapakku FM.

2-Mendatangkan memori kerana DJ bertugas (ada masa diganti DJ lain) ialah legendary Isma Halil Hamzah. Ingat segmen beliau di THR dulu? Memory remains (Metallica,1996).

Wednesday, June 27, 2012

Ibrahim Pemburu

Bukan pemburu biasa, tetapi pemburu hal hal paranormal. Ibrahim Pemburu gelarnya. Dibawah adalah senarai hasil pemburuan supernatural beliau.


Saudara jauh Pennywise (It) dari angkasa lepas (Killer Klowns from Outer Space, 1988)


Gambar tidak bertarikh. Kelihatan 'hantu' terperanjat.


Tak perlu diperkenalkan lagi.



Berjaya dibawang putihkan sebelum solat witir puasa ke 17 tahun 1994


Potential vampyr to be (remember the famous quote- "Even from my sick bed, even if you are going to lower me into the grave and I feel something is going wrong, I will get up blah blah blah")









Namun, Ibrahim yang mana diperkatakan disini?




















Disclaimer- Not making any political statement here. Just satire/ parodies kind of from the new movie Abraham Lincoln Vampire Hunter.

Tuesday, June 26, 2012

Simptom Bandar Kecil

1-Arakian bertapaklah perniagaan makanan segera dari benua barat, telah bertapak ia di daerah selatan penghujung Asia Pontian Johor. Namanya Mc Donald.

2-Penglipurlara ini yang tahunya cuma makan makan dirumah gerai warung atau paling mewah sedikit di francais sebuah lagi perniagaan makanan segera barat KFC saja sebelum ini.

3-Mc Donald tadi menyediakan 'drive thru' buat memudahkan semua tanpa perlu hamba rakyat bersusah payah memesan masuk didalam bangunan.

4-Penglipurlara ini pula boleh pula berasa cuak untuk memesan makanam di 'drive thru' Mc Donald ini. Sebabnya samada tidak tahu jenisan makanan, sebutan menu makanan dan harga makanan yang dijangka tinggi. Sampai sekarang tidak jejak kaki lagi ke Mc Donald ini yang sekarang menjadi buah mulut orang Pontian. Kelakarnya rumah TNB juga dicat sama warna tema bangunan Mc Donald. Hitam.

5-Rupa rupanya ramai lagi yang begitu, dengar riwayat siap ada nyawa badan yang berpeluh peluh berdegup jantung sewaktu mahu memesan makanan melalui 'drive thru' tadi. Apakah yang kami takut sangat?

6-Agakannya mungkin kerana tidak begitu terdedah sangat pada sistem diluar daerah kami. Kendatipun ia menunjukkan kami sedia berubah. Menuju Pontian maju.

Tamatlah sebuah cerita.



Monday, June 25, 2012

Dasar jauh ke dalam


BENEATH THE SURFACE - DREAM THEATER
http://www.youtube.com/watch?v=61OzwXZiDo8


INTRO - THEME:
| E | G#m A | E | F#m A |
| E | G#m A | E | C#m A |


VERSE 1:
E                      G#m
Is there ever really a right time?
        C#m                       A
You had led me to believe someday you'll be there for me
E                        G#m
When the stars above the light
         C#m                        A
When you weren't so consumed I kept looking for the clues
F#m                B
So I waited in the shadows of my heart
F#m                          B
And still the time was never right


CHORUS 1:
      E                 A
Until one day I stopped caring
      E                   B
And began to forget why I longed to be so close
      E                    C#m
And I disappeared into the darkness
        F#m                         C#m
And the darkness turned to pain and never went away 
      F#m                   A      B                E
Until all that remained was buried deep beneath the surface


INTERLUDE 1 - THEME:
| E | G#m A | E | F#m A |
| E | G#m A | E | C#m A
 
 [ Tab from: http://www.guitaretab.com/d/dream-theater/292501.html ]
VERSE 2:
E                                 G#m
A shallow of what things could've been
      C#m                                A
Tired bones beneath of them I've guarded secrets out your frame
E                     G#m
Sort of thing I never knew
         C#m                              A
You were searching for the words, for the moment to emerge
F#m                  B
Yet the moment never came
F#m                          B
You couldn't risk my fragile frame


CHORUS 2:
      E                   A
Until one day you stopped caring
      E                   B
And began to forget why I tried to be so close
        E                    C#m
And you disappeared into the darkness
        F#m                         C#m
And the darkness turned to pain and never went away 
      F#m                   A      B                G#m
Until all that remained was buried deep beneath the surface


INTERLUDE 2:
| G#m | A | E | B |
| G#m | A | E | B
 MID-8:
G#m                       A
I would scream just to be heard
                     E                             B
As if yelling at the stars, I was bleeding just to feel
G#m                   A
You would never say a word
                        E                            B     B (let ring)
Kept me reaching in the dark, always something to conceal


CHORUS 3:
      E       Emaj7     E4 (let ring)
Until one day I stopped caring
      E                   B
And began to forget why I longed to be so close
      E                    C#m
And I disappeared into the darkness
        F#m                         C#m
And the darkness turned to pain and never went away 
      F#m                   A      B                E
Until all that remained was buried deep beneath the surface


OUTRO - THEME:
| E | G#m A | E | F#m A |
                  Beneath the
| E | G#m A | E | C#m A |
  surface
| E |


Have fun playing it! :)

Tabbed by LB in September 2011. 
 
 
 

 http://www.guitaretab.com/d/dream-theater/292501.html
 
 
 
 
 

Saturday, June 16, 2012

Thursday, June 14, 2012

Bincang pendek

Diambil daripada FB seorang pemimpin


'Maaflah.Kan menyentuh kenalan yang berat pada pihak sebelah sana.Cara begini yang menunjuk kelemahan satu pihak lain juga diamalkan oleh penyokong kerajaan.Diakui. Maksud sebenar saya tidak bolehkah kita guna cara lain selain daripada menebal tinggikan lagi perbezaan perpecahan Melayu Islam kita? Tak bersetuju tapi bersatu, sepatutnya lebih afdhal sekarang.Maaf sekali lagi jika menyinggung mana mana.Kita mulakan dengan diri kita dulu dalam menyatukan sesama kita.' (post FB saya. Tujuan saya ialah cukup cukuplah perpecahan sesama kita tatkala bersatu lebih baik. Peliknya bila bercakap bincang politik ini seperti terasa akan ke arah bergaduh saja rasanya, yang membelakangkan idea positif kebebasan bersuara. Jadinya kompromi adalah lebih baik.)
Mohd Azman Mohd Yusuf, Arizz Joe and Hasyidan Mohamed like this.
  • Arizz Joe ini bukan soal main2,ini soal akidah..tk yakin dgn apa yg dtg dr Allah(hudud) maknanya dia tk yakin dgn Allah..jgn kita gadaikan akidah kita krn parti,krn pmbgunan,krn kedudukan org melayu..atau krn apa shj...krn itu je modal kita yg paling utama skali,samada ke syurga atau neraka..
    Tuesday at 3:09pm · · 1
  • Muhammad Fahmi Taqiyuddin Tun Lah menyatakan perkara yang tepat.Bergantung kembali pada nada pemikiran yang mendengar baca.Walaubagaimanapun perlaksanaan hudud masih tak serius lagi.
  • Arizz Joe apakah penyataan Tun Lah bahawa negara perlu maju dahulu,baru kita bleh laksanakan negara islam?atau islam itu tidak bleh majukan negara?apa pula tafsiran saudaraku odd?
  • Muhammad Fahmi Taqiyuddin Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud:"Kepapaan itu hampir-hampir membawa kepada kekufuran". Jo, takkanlah sebab penuturnya Tun Lah,orang BN terus saja dianggap tak betul?Kalau begitu kenapa digugurkan negara Islam kepada negara kebajikan?Politik kalau menjadikan pemikiran selorong sempit saja, elok ke Jo?
  • Muhammad Fahmi Taqiyuddin Maksud Tun Lah bukanlah Islam itu tidak boleh majukan/seiring dengan kemajuan negara, tetapi satu 'sebatan pemikiran' pada orang orang Melayu Islam majoriti di Malaysia.Takkanlah orang Islam dan memperkenalkan idea Islam Hadhari(walau tinggal sejarah saja sekarang) nak menganggap agamanya itu kekurangan?Sekali baca dah dapat tangkap maksud Tun Lah.
  • Arizz Joe islam ni menyeluruh..daripada diri kita sendiri..keluarga..masyarakat..dan negara..dan Tun Lah hanya mengambil satu jer daripada byk cabang islam..iaitu islam hadhari(kemajuan).kita perlu ingat..kerana mulut la kdg2 kita tidak apa yg kita ucapkan..aku tk berani nk kata apa2..untuk lebih selamat..cubalah tanya org2 alim ttg penyataan beliau dan yg lain2..bgaimana dgn akidah mereka bila mnyatakan demikian ttg hukum Allah?kita ada rukun iman..dan salah stunya percaya pada kitab Allah yakni Al quran..0.000000001% jer kita tk pecaya..kita telah kluar dari islam...
  • Muhammad Fahmi Taqiyuddin Yang pernyataan 2 tokoh lagi aku pun terdetik hairan.Wallahualam.Kenyataan Tun Lah diatas pada aku memang tepat.Islam datang asing,berkembang menjadi tamadun unggul sebelum kembali asing.
  • Muhammad Fahmi Taqiyuddin Doa Rasulullah s.a.w. yang berbunyi: "Ya Tuhanku, aku berlindung kepadaMu dari kemiskinan, kekurangan dan kehinaan, dan aku berlindung dari menganiaya dan dianiaya”Kata-kata Sayyidina Ali: "Andainya kemiskinan itu berwujud sebagai manusia bernyawa, pasti akan ku bunuh”.
  • Arizz Joe islam tidak melarang kemajuan..dan menghalang pembangunan..malah menyeru kita menuju kejayaan(dalam azan)..tp kenapa hanya ambil kemajuan jer?islam kene ambil semua...termasuklah undang2 islam...
  • Muhammad Fahmi Taqiyuddin Benar."Tidak akan dapat didirikan agama itu melainkan dengan harta benda dan kewangan. (dinar dan darham)" - Al-Hadis
  • Muhammad Fahmi Taqiyuddin Hukum hudud yang timbul tenggelam sekarang macam mana Jo?Aku kecewa. Kita tahu pendirian BN Umno tentang hudud, dan kita pun tahu apa kata PAS tentang perlaksanaan hudud kebelakangn ni.Aku kecewa.
  • Arizz Joe jd..tk bleh tggal salah satu pun..take all..
  • Muhammad Fahmi Taqiyuddin Berbalik pada pernyataan Tun Lah tadi, ia dikira tepat dengan masa dan skop.Aku yakin kebenaran yang aku nampak, jadi aku perjuangkan.Kalaulah benar semua tak boleh tinggal salah satu pun, yang aku nampak ialah kekecewaan ramai orang Islam di Malaysia semakin jelas.Orang kita sekarang ni walaupun tak semua betul betul adaptasi cara Islam, namun aku puji kerana sensitif juga berkaitan agama dan bangsa.Makanya masih ada ruang baru.Cuma kita masih tertunggu siapa yang benar benar berani menggerakkan.
  • Arizz Joe timbul teggelam tu hanya pada UMNO...PAS tk pernah buang dari list perjuangan..cuma keadaan skrg yg nmpak ketara...sbb kita dah hampir pilihan raya..
  • Arizz Joe walaupun Tun Lah benar skalipun...PM skrg Dato Seri Najib...
  • Muhammad Fahmi Taqiyuddin Sebab PRU, kau dah tolong jelaskan.Iya.Cuma tak silap aku kita dari tadi dok bercakap tentang ucapan Tun Lah tak?Apa yang aku nampak sebab politiklah kita berpecah belah.Kalau semua salah UMNO,tak tepat.
    Tuesday at 5:48pm · · 1
  • Adam's Lullaby Trima ksih odd, salorkan segala info dan kwnyataan yg benar ttg kerajaan kita. Kekalkan sedia ada. Klu kita brubah, alamat hancurla negara dkucar kacirkan pembangkang.

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA

EMASA