Tuesday, March 23, 2010

Kalau buat macam ni dan tak buat macam gitu apa kata kome?

'Wish you luck'
'Good luck'

Maksud aku ni stail sapa kat atas ni?Kalau aku kata asal dari Barat hangpa setuju?

Kat USM ni satu yang buat aku respek mat-mat Arab despite kekurangan ajaran dan kebodohan depa,satu yang positif dan buat aku muhasabah balik tahap keIslaman aku ialah mereka tak segan-segan berdoa depan-depan orang samada individu ataupun berkumpulan.

Mereka berdoa perkara baik-baik dan tak memilih siapa-siapa pun untuk didoakan.

Satu contoh masa aku berbual dengan sorang Mat Arab ni dalam lif,masa tu waktu dekat-dekat nak periksa dia terus tadah tangan dan berdoa aku berjaya dalam periksa.

Aku pun ter automatik berdoa sekali.Jadi pointnya dari pada cakap 'good luck' atau apa-apa 'luck' aku rasa aku lebih senang hantarkan doa pada orang sekarang.

Tak peduli lah orang nak kata aku nak tunjuk alim ke warak ke ahli syurga ke.Aku doakan kita semua masuk syurga pasal kalau aku minta semua kaya-raya tapi sekular apa gunanya jugak ye dak?

p/s-tapi kalau mintak doa turunkan bencana dekat orang tu macam mana?pada aku lebih kontra daripada pro.Awat tak doa kan musuh-musuh Islam yang terang-terang jahat kena bencana?Perjuangan ke arah mana sebenarnya?Politik sikit.

No comments:

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA