Friday, April 30, 2010

Terfikir

Aku, Abe dengan Syafiq suatu masa makan tengahari di Restoran Kapitan Queensbay. Ni kali kedua aku makan situ. First time Pokcek bawak, orang ramai jugak malam-malam walau tempatnyat tersorok sikit. Abe yang bawa ke situ, dia tak mention pun situ ada nasi beriyani. Jadi aku dengan Syafiq bantai la nasi kandar aje. Ok la.

Harga mahal sikit beberapa sen daripada jenis lauk sama yang aku ambil kalau makan nasi kandar kat tempat lain. Cuma servis kat situ lembap sikit. Nak order air pun tunggu dekat 10 minit sedang nasi dah ada depan mata. Patutlah restoran ni letak jauh sikit dari USM, tidak mesti bankrap. Khaleel rules!!!!!

Sedap-sedap makan(air dah sampai, aku order 2 air kosong yang sampai 1 je) sambil marah macha hantar air tu, Abe cakap sesuatu 'Kita sedap-sedap makan kat sini. Keluarga kat rumah entah makan apa...'

Aku terus melayang fikiran. Dalam hati cakap-

'Apa khabar la gitar-gitar aku kat rumah?'

No comments:

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA