Friday, October 15, 2010

MICROCUBE-SLASH'S SOUND?-SOLO

Ok.Reviu sikit.Aku dah guna mini/praktis amplifier Roland Microcube ni semenjak 2006.

1-Disebabkan aku berpuashati dengan produk ni, aku beli satu lagi Mcube ni.Ya, aku ada 2 Mcube ni.

2-Berkenaan sound Slash.Hangpa tau ka apa gear Slash dok pakai dan which era do you prefer the Slash-soundwise?Aku replicate sound Slash pada album GNR;-Use Your Illusion 1 dengan refer pada lagu hits November Rain+Dont Cry+album AFD;Sweet Child.

3-Gear aku ialah-LP Copy+Mcube.....Takde efek luar melainkan built in efek Mcube tu(Sila Google untuk extra info).

4-Aku bernasib baik pasal dapat beli ori Gibson's Pups jenis 490 depan belakang.Pups ni guna Alnico II sama macam Slash favourite Seymour Duncan Alnico Pro II.Lebih kurang la.

5-Paling penting pada aku kalau nak replicate sound Slash ialah gunakan gitar Humbucker/Humbucker. Dan neck pups diutamakan. Try cari Slash prefer configuration pups yang mana satu untuk solo?-Neck pup

6-Setting pada amplifier ialah mode R-fier,jam 2 untuk Gain dan tone,sedikit efek chorus,jam 2.15 untuk reverb.You are ready to go.

7-GNR banyak menggunakan tuning Eb. Jadi sila dapatkan elektrik tuner.

Misc-Setiap gitar berbeza karakternya.Aku gunakan LP untuk cover GNR+Metallica,Explorer untuk Metallica(lagi)+lagu-lagu Trash.Ibanez RT untuk The Messiah will come again+Hendrix-esque.Semuanya keluar bunyi dari Mcube.Recommended.

Hope this will help.THANKS.

No comments:

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA