Tuesday, February 8, 2011

Semalam

Melihat notification dalam FB. Tiba-tiba keluar kotak chat. Sepupu perempuan aku. Muda setahun daripada aku.

Kalau di kampung rasanya tak pernah bercakap bila masing-masing dah besar. Semalam tiba-tiba dia bertanya khabar.

Dia kirim salam pada Mak Ayah aku. Kemudian bertanya status pengajian aku (dah sambung PHD? Sambung mana?)sedang aku sendiri pun tak pernah bercerita pada keluarga saudara-mara tentang pengajian aku.

Aku pun berbasa basi dengan bertanya tempat kerjanya(dengar kerja di PTP?). Dia kelihatan teruja apabila menyoal semula soalan aku (mana tau Shikin kerja situ?).

Kemudian dia mengadu penat bekerja. Aku minta dia buat istikharah. Di balasnya Insya Allah.

Kami terus senyap.

No comments:

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA