Wednesday, March 23, 2011

Gerak hati

1-Sebelum ini, saya sering merasakan sesuatu itu samada berlaku baik atau buruk melalui rasa hati. Seingat saya hasilnya tergantung dengan apa yang dirasa awalnya.

2-Tapi ada juga perkara yang hasilnya kontra. Bila diamati, bagi mengetahui baik atau buruk sesuatu itu, saya perlu berfikir dan merasai dulu apa yang dimahukan itu. Kemudian berdoa pada Allah SWT, memohon. Kemudian baru saya mengikut rasa hati saya. Bila sudah tahu apa yang dirasa, saya cuba lagi 'mengulangkaji' rasa itu terutama gerak hati kurang baik. Alhamdulillah. Gerak hati saya selalu tepat. Setakat ini.

3-Cuma masalahnya saya jarang mahu memikirkan tentang sesuatu yang saya mahu kecuali saya sangat-sangat memerlukan, mungkin ini dinamakan keluh kesah manusia.

4-Pelik dan tahyul? Anda tentukan sendiri.

No comments:

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA