Monday, October 10, 2011

Sensitif tapi menyakitkan hati

1-Tadi penyelia, pelajar senior PHD tahun 2 dan saya berbincang tentang kajian kes proposal saya. Alhamdulillah. Bermacam kami bualkan hingga masuk ke pelbagai topik dan kembali ke proposal saya, berulang-ulang. Saya lebih aktif dalam perbualan mengenai proposal saya dan lebih banyak mendengar yang diluar topik.

2-Senior tersebut memang seorang yang banyak idea. Perbualan kami dibahagi 3:1.5:1.5 antara senior, penyelia dan saya. Topik keseluruhan. Kalau berkaitan proposal saya nisbahnya ialah 3:1:2.

3-Senior tadi menyuarakan kehairanannya berkaitan sistem pengurusan universiti kami. Agak sensitif untuk didedahkan dan elok disimpulkan begini;- kami percaya mereka yang berkuasa haruslah lebih efisien lagi. Kami memerlukan kualiti yang diatas.

4-Kami bergurau mungkin perlu turun berdemo untuk menuntut hak(!).Haha. Ingatlah saudaraku Melayu Islam, yang menegur bukanlah mesti menentang.

2 comments:

Dr. Bentara said...

You have to make best what's available.

MFTAQIYUDDIN said...

This is Malaysia Boleh.

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA