Wednesday, September 12, 2012

Hostel

1-Sekarang saya menetap, mulai Rabu minggu lepas+dijangkakan hingga tamat pengajian, di Kolej Tun Ghafar Baba. Reaksi pertama saya dengar ialah 'Jauhhhh.....(daripada fakulti dll)'.

2-Setelah siap mendaftar apa semua dan berkira kira semula, memang jauh. Mungkin dengan kenderaan hampir 10 ke 30 minit, jika sesat. Ditambah permukaan berbukit dan selekoh selekoh yang agak menarik adrenalin kembali bermotor. TZM dirumah sudah bernyawa baru sekarang.

3-Saya menggunakan van Nissan Vanette Ayah saya sebagai kenderaan sehari hari sekarang. Saya seorang saja yang memandu dan menaiki. Jadi kadang kadang timbul perasaan nakal balik malam malam mencuri curi lihat seat sebelah pemandu dan belakang.Syukur Alhamdulillah.

4-Saya lihat banyak juga fasiliti sekitar kolej. Sekarang ini saya tidak pasti samada semester untuk undergraduate sudah bermula atau tidak. Ataupun kolej kediaman saya ini memang tidak ramai undergraduate. Pelajar luar negara memang ramailah di kolej ini.

5-Kelakarnya bila saya tahu kemudian yang mana jarak kolej saya tersangatlah dekat dengan rumah Pak Ngah saya di Taman Seri Pulai. Lepas saja pagar belakang UTM sampailah. Dulu dulu semasa bocah cilik ada juga datang tidur dirumah Pak Ngah dan berjalan jalan sekeliling taman. Jadi pada malam malam awal itu, saya keluar mencari makanan. Masuk ke kawasan rumah rumah kedai. Terasa pelik sebab rasa macam pernah lalu saja kawasan ini. Saya lihat disebelah kiri dan ternampak sebuah masjid. Pernah solat Jumaat dan solat wajib disitu bersama keluarga. Sah saya pernah berada dikawasan ini sebelum sebelum ini. Kenangan kembali berputar.

6-Terasa agak sunyi berseorangan disini. Maksud saya rakan rakan. Tiada yang saya kenal disini. Anda yang berada disekitar mahu jamming? UTM takdak studio ka? Pengembaraan bermula.


No comments:

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA