Friday, January 28, 2011

Tengkujuh

Tengahari. Bawa dari Rambah hingga ke Bandar Pontian, hujan turun, menurut sepupuku yang bekerja(sementara) di Kukup bersama Abang tua ku. Kuyup itu biasa saja apakala sekarang memang musim basah-basah.

Aku ke masjid bersama Ayah. Tajuk khutbah;Masjid Lambang Perpaduan. Hujan tidak boleh menolak iman seorang hamba mencari Allah. Kecuali darurat. Aku?Hidup tengah melarat sekarang. Tiada kerja. Aku biasa saja. Segan?Pasti ada.

Kebosanan. Dibuka laptop dan dihidupkan.Kelip-kelip modem broadband Vodafone K 356Z segan-segan antara merah, hijau dan biru. Penyakit lama datang lagi. Celcom memang membantutkan minda.

Kucing-kucing terjengah-jengah masuk ke bilik. Aku berkira-kira malam nanti keluar mencari DVD. Hantu Kak Limah. Maaf ye?Di sini tiada panggung wayang atau wayang pacak untuk ku bantu industri filem negara.

Permintaan memang ada malangnya tiada penawaran tontonan(yang sah) kecuali salinan daripada lanun-lanun Cina(yang haram). Fakta.

No comments:

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA