Monday, February 28, 2011

DELL DAN WINDOWS XP KUNO MILIK SAYA

1-Berjaya format Dell Latitude C640 namun kehilangan banyak data termasuk draf proposal tesis (mujur ada backup melalui emel Yahoo saya) PHD dan RM45.

2-Berjaya upgrade ke SP3 untuk OS dan telah beberapa kali mencuba instalasi MS OFFICE 2007 melalui CD.

3-Berjaya download file Windows MS OFFICE 2007 SP2(290mb) setelah gagal melalui CD.

4-Gagal instalasii MS OFFICE. Keluar paparan mengatakan tiada produk yang terkesan dengan instalasi ini(MS OFFICE 2007).

5-Waktu catatan ini dibuat,sekali lagi cuba instalasi melalui CD. Jika gagal esok keluar mencari CD baru MS OFFICE 2007 di Kedai Komputer Vi di Pontian. Dan menghantar laptop XPS M1530 ke kedai yang memformat Dell Latitude C640 saya. Janjinya RM450(2 minggu) atau cuma RM10 jika gagal.

Update-
1-XPS M1530 semakin parah (skrin terus menjadi hitam berbanding sebelum ini masih keluar logo Windows 7) setelah cuba diperbaiki seorang pekerja Melayu di kedai Sound and Vision(nama yang pelik untuk kedai membaiki komputer?).
2-Juga didapati di Pontian,tempat kelahiran tanah tumpah saya,beberapa pekedai tidak berapa suka senyum pada pelanggan dan kurang ajar terutama yang berbangsa Cina. Ekonomi bermasalah agaknya (yang membolehkan mereka kurang sopan pada pelanggan namun bukan pada duit pelanggan. Oh cool).

No comments:

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA