Monday, February 28, 2011

ONLINE KEMBALI



Mafhumnya:

Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan ( yang dikehendaki ) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.


1-Alhamdulillah. Setelah beberapa hari,baru kini saya dapat online semula. Laptop baru diformat dengan kadar RM45. Ya,saya boleh format sendiri,cuma tiada CD Windows XP pada waktu sebelum dihantar ke kedai. Sekarang sudah berjumpa CD nya.

2-Ayat seribu dinar diatas sangat elok diamalkan. Pernah saya terfikir selain solat itu diwajibkan,apakah lagi faedahnya?Membaca mafhum ayat seribu dinar membuat saya tersentak. Subhanallah. Cantiknya takdir Allah SWT.

3-Cuma saya mengaku saya kurang kesabaran dan selalu pendek akal,sedang apa-apa yang terjadi andai kita bertakwa pasti diadakan Allah jalan keluar untuk kita.Subhanallah.

No comments:

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA