Sunday, April 24, 2011

2003 -SMTBP SINILAH MANA TAPAK BERMULA PERJALANAN





Cantiknya.....

Cuma aku katakan dalam hati saja bait baris diatas waktu melihat seorang gadis.

Kami kawan-kawan dalam Dewan Makan Asrama SMTBP. Makan tengahari, nasi ayam tahap ekonomi (gaya masakan). Tetap sedap bagi pelajar yang terkurung dalam asrama.

Meja kami dibahagian depan agar mudah menonton TV. Tengok Melodi tak silap masa tu.Hujung minggu makan sedap sikit. Bagi pelajar asrama yang terkurung (lagi) dalam asrama, sedap saja menu disediakan.

Hmmm.

Along(ABM) dah ada makwe, arwah Indon(KFL) tengah dalam proses mengurat seorang, Mat Noh(KFL) pun dah ada Markonah, Najib(KA) dok nak mengurat siapa aku lupa, Montel(KA) tak payah cakap, Balau(KA) kat kampung dia dah simpan seorang, Boss(auto) aku tau dia couple dengan Usop(EL), Bean(KE) sibuk dengan black magic dia, Kusut(auto) dia takda masa layan jiwa-jiwa,Aura(KJ) pulak tiap tahun ganti baru, aku ja takda. Yang lain aku tak tau.

Eh, yang cantik tadi macam mana?

Masih ada lagi ke si cantik tadi? Hmmm. Dah keluar dari Dewan Makan.

Sampai sekarang aku tak tau siapa namanya, orang mana, kelas apa. Maklumlah aku dalam kelas disekolah pun cuma bercakap dengan;-

1-Mira
2-Fiza
3-Azyati
4-Angah(N)
5-Markonah
5-Zalima
6-Makcik kantin

Dalam kelas pun takda minat sangat tengok perempuan pasal mula daripada Tingkatan 4 sampai Tingkatan 5 mata ni bagai digayut untuk tidur.

Adalah tengok-tengok seorang dua perempuan (rahsia), tapi masa tu kepala tak fikir sangat untuk berkawan dengan perempuan.

Pagi, petang, malam, tengah malam, pagi sebelum pergi sekolah asyik dengan kawan-kawan lelaki aja. Mana stim. Abang Stim korang ingat lagi?

No comments:

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA