Thursday, November 17, 2011

Ruang 4 segi



1-Hari ini saya menjengah bilik Penyelia saya di bangunan baru fakulti kami (FKAAS). Tingkat 6. Bilik ini diserahkan pada saya sementara sebagai ruang kerja. Penyelia saya faham keperluan saya yang sebelum ini bekerja diruang bilik sewaan saja. Saya diberi kunci asal dan diminta membuat pendua. Baik Doktor.



2-Sekarang saya bergelar 'professor' (Insya Allah). Walaupun itu cuma tanda nama dipintu bilik Penyelia tadi saja. Suasana bangunan baru yang sunyi sepi.



3-Saya masuk ke bilik jam 3 petang. Duduk sebentar sambil menulis-nulis sedikit jus idea. Saya alihkan dulu kerusi khas yang kebiasaannya orang berjawatan duduk (milik Penyelia), kerana masih berbalut plastik dan saya tidak mahu dianggap memandai-mandai merasmikan kerusi tersebut, jadi saya ambil kerusi pengunjung. Selesai.



4-Inilah ruangan baru saya. Harapnya lebih banyak yang baik-baik akan dihasilkan kelak. Insya Allah. Duduk lebih sedikit setengah jam, saya keluar pula bagi memulangkan kunci asal ke Penyelia dan ke kelas PFA 11000.



2 comments:

Dr. Bentara said...

boleh tulis nama pada manila kad kemudian selit kat atas Profesor tu (sementara masih ada peluang).

MFTAQIYUDDIN said...

Yea. Hehe.

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA