Wednesday, November 23, 2011

Skil hidup-Gitar dan kaitannya dengan perempuan

1-Popular juga tanggapan perempuan yang tahu bermain alat muzik e.g. gitar sebagai 'hot'. Saya tak tahu cuma peribadinya tidak berapa gemar begitu. Pada saya perempuan lebih sopan bila kita tahu mereka pemalu sopan dan santun.

2-Saya dapati pula jika perempuan tahu seorang lelaki boleh bermain alat muzik e.g. gitar, sedikit mudah memulakan perbualan. Energi lebih kuat datang daripada perempuan untuk menegur(tertarik), ini mengikut pengalaman saya dulu.

3-Saya lupa nama khas satu pekerjaan yang anda boleh mengupah seseorang pergi menyanyi (sambil bermain gitar) satu lagu khas untuk seseorang istimewa, skop disini pasti perempuan yang diminati/dicintai. Saya pernah terfikir untuk memulakan karier begitu di USM dahulu. Hahahahaha.

4-Gitar adalah alat muzik paling popular dan senang didapatkan. Anda tahu beberapa kord dan 5 fretboard pertama gitar, maka asasnya sudah ada. Untuk mendapatkan lebih lagi perlulah usaha sendiri.

5-Pilihan lagu untuk dimainkan tergantung. Saya memilih lagu-lagu yang tidak begitu leleh ke arah keIndonesiaan sangat (kecuali Dewa 19). Kalau boleh mahukan lagu yang berkarisma isinya. Contoh- Parisienne Walkways (Gary Moore), lagu-lagu Elvis Presley (Love Me Tender, Always on my mind, etc), dan lain-lain.

6-1 lagu yang saya tahu pastinya sangat mampu memenangi hati perempuan, saya dah cuba, ialah lagu Muse-Unintended. Lembut, kuat melodinya dan lirik yang terus. Atau kalau saya mahu keras sikit-Nothing Else Matters (Metallica) dengan vokal Hetfield album live S&M. Keras dan jantan tonanya.

7-Ada kawan-kawan saya yang mahu belajar bermain gitar semata-mata untuk mengurat perempuan. Ada pula bermain gitar semata-mata untuk bermain didepan perempuan. Ada yang bermain gitar bolehlah sedikit tapi dibantai beli gitar mahal-mahal semata-mata untuk berdepan perempuan. Pada saya gitar adalah sambungan organ badan manusia.

No comments:

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA