Sunday, January 30, 2011

SIRAH ISLAM DAN MISTERI

Tidaklah yang ditulis disini melainkan sebagai satu peringatan kekuasaan Allh SWT,Tuhan dan Tuan kita yang hamba ini.

1-Dizaman Nabi Sulaiman dahulu,pernah dijumpai sebuah kubah bercahaya didasar laut yang mana penghuninya seorang pemuda yang hidup beribu tahun sebelum Nabi Sulaiman. DIberi keistimewaan oleh Allah SWT pada si pemuda berkat taatnya pada Ibu.Wallahualam.

2-Dizaman selepas kewafatan Rasullullah SAW dan juga selepas zaman Khalifah-Khalifah Agung Islam, disebuah negara yang dilanda kemarau, diturunkan hujan selepas pendeta Kristian berdoa sedang doa para alim negara tersebut tidak berjaya menurunkan hujan. Siap diselidik kemudian didapati pendeta Kristian tersebut memakai cincin yang diperbuat daripad tulang seorang Nabi. Wallahualam.

3-Disuatu masa dahulu seorang pemuda yang duduk diatas kerusi terapung diatas laut berkat menjual nafsunya untuk mengabdi pada Allah SWT.Wallahualam.

4-Pada zaman Rasullullah saw jenazah seorang syuhada dihilangkan oleh Allah SWT kerana kerana seorang wanita bersumpah akan menjadikan tengkorak syuhada tersebut sebagai bekas minum.Wallahualam.

5-Di Tanah Melayu, seorang Ulama berniat mahu membeli sekeping tanah buat didirikan sekolah pengajian daripada pemiliknya;-seorang Cina. Hasil perbincangan seminggu kemudiannya,Ulama tadi kembali membawa ketul-ketul emas untuk dibuat bayaran harga tanah. Dibawa ketul emas dan bukan wang untuk membayar.Wallahualam.

6-Di Tanah Melayu, oleh kerana anak-anak murid bergaduh berebutkan sebuah kitab, seorang guru Ulama bertindak membakar kitab tersebut. Kitab cara-cara membuat emas.Wallahualam.

7-Dalam sebuah ruangan milik seorang ahli kimia Islam terkenal telah ditemui ketul-ketul emas asli.

Sekadar berkongsi.Wallahualam.

No comments:

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA