Tuesday, May 15, 2012

Lihat dengar belajar

1-Kebarangkalian tinggi buat saya yang tidak sesuai mencatatkan perkara ini disini, sesuai status saya yang ke bulan terawang ditanah terapung.

2-Saya paling tidak boleh menerima pernyataan masing masing nak selamatkan diri sendiri saja. Biarpun saya juga menyedari sebab sebab perlakuan begitu.

3-Soalnya sampai bilakah kita membiarkan sesuatu yang tidak betul berjalan sedang kita melihat mendengar saja tanpa mahu membetulkan?

4-Politik. Dalam semua lapangan.Dalam lapangan saya ialah universiti (tidak ditujukan khas pada Alma Mater saya sekarang).

5-Cantas mencantas yang seolah olah tidak menggambarkan minda intelektual. Tidaklah saya terlibat kerana saya lalang dipadang pasir dipantai saja. Cuma saya punya hati buat menilai baik buruk.

6-Dan tidaklah saya mahu menjadi wira cuma terkesan juga dengan mereka mereka yang berpolitik lebih daripada akuan Berkhidmat untuk Negara.

7-Paling teruk ialah janji beramai ramai mengubah keadaan, tatkala menghampiri konflik beransur ansur berkurangan jumlah.

8-Infrastruktur kelas pertama, mentaliti kelas ketiga.

9-Saya melihat, mendengar dan mengambil iktibar. Bak kata seorang pensyarah saya di USM 'hang bukan nak selamatkan dunia. Dapatkan your degree sudahlah'. Ironik. Biarpun terselit sebuah kebenaran.

No comments:

KAWAN

Blog-blog saya yang lain

1SEKOLAH 1MALAYSIA